Vertaal deze pagina

Huurbetaling

Als u een woning van ons huurt, moet u maandelijks de huur betalen. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in de huur op tijd te betalen. U betaalt de huur vóór de eerste van de maand.

Veel gevraagd over Huurbetaling

Ik kan mijn huur deze maand niet op tijd betalen. Wat moet ik doen?

Neemt u contact met ons op. Wij spreken dan met u af wanneer u de huur wel betaalt.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Ja. Te veel betaalde huur wordt binnen twee weken aan u overgemaakt.

Ik heb een rekening ontvangen, waar is dit voor?

Als u niet weet waar de rekening voor is, neemt u dan gerust contact met ons op. Wij zoeken het dan voor u uit. Kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden.

 

Kan ik de huur op uw kantoor betalen?

Ja. U kunt bij ons op kantoor de huur pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

De huur moet voor de eerste van de maand bij ons binnen zijn.

Hoe kan ik de huur betalen?

De huur moet vóór de eerste van de maand bij ons binnen zijn. U kunt de huur op vier manieren betalen

1. Betalen via automatische incasso
De huur automatisch door ons laten incasseren is het makkelijkst. U bent er dan zeker van dat het juiste bedrag op tijd wordt betaald. Ook als de huur wordt verhoogd, hoeft u zelf niets te doen. Wilt u de huur automatisch betalen, vul dan het machtigingsformulier in. De huur wordt dan op de eerste van de maand van uw rekening afgeschreven. Staat er niet genoeg geld op uw rekening, dan lukt dit niet. U krijgt dan een betalingsherinnering.

2. Betalen via internetbankieren
U kunt via internetbankieren de huur overmaken op de rekening van SWZ. Ons rekeningnummer is NL74 ABNA 0459 4011 22. Zet bij de omschrijving uw adres.

3. Betalen via acceptgiro
Betaalt u niet via automatische incasso of internetbankieren, dan ontvangt u een acceptgiro. Deze krijgt u elke maand rond de 20e. U zet uw handtekening, vult het juiste rekeningnummer in en stuurt de acceptgiro op tijd op, zodat de huur vóór de eerste van de maand aan ons is overgemaakt.

4. Betalen via storting
U kunt een storting doen bij uw bank of bij het G.W.K-kantoor aan het Stationsplein. Let op: hier zijn extra kosten aan verbonden! Informeer bij de bank naar de mogelijkheden.

De 1e verhuurnota wordt betaald door een instantie. Hoe wordt dit geregeld?

Wij mailen de verhuurnota door naar deze instantie.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking de maanden vermelden waarvoor u huur betaalt?

Kan ik de huur contant betalen?

Nee, contant betalen is niet mogelijk. U kunt de huur betalen via een automatische incasso, zelf overmaken op ons bankrekeningnummer NL74 ABNA 0459 4011 22 (vermeld uw postcode en huisnummer) of komen pinnen bij ons op kantoor.

Ik wil graag mijn nieuwe bankrekeningnummer doorgeven. Hoe doe ik dit?

U kunt ons uw nieuwe rekeningnummer doorgeven per e-mail of post. Vermeld uw gegevens zo volledig mogelijk.

Voor het wijzigen van een rekeningnummer in geval van automatische incasso is een ondertekend formulier nodig. Vul hiervoor het machtigingsformulier in.

Hebben jullie mijn huur ontvangen?

Wij kijken dit graag voor u na. Neem hiervoor contact met ons op. Kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden.

 

Wat is een IBAN?

IBAN staat voor International Bank Account Number. Uw IBAN bestaat uit een aantal cijfers, letters en uw (oude) bankrekeningnummer. U vindt uw IBAN op uw betaalpas en de afschriften van uw bank.

Wat is een huurspecificatie?

Een huurspecificatie is een overzicht van alle zaken waar u elke maand voor moet betalen. Bijvoorbeeld de huur, schoonmaak trappenhuis, glasverzekering, huismeesterkosten. Niet alle zaken zijn voor elk adres van toepassing.

Wat betekent kale huur?

De kale huur is de huurprijs zonder bijkomende servicekosten en voorschotbedragen voor energie. Dit heet ook wel netto huur.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

Neemt u contact met ons op, zodat wij u de huurspecificatie toe kunnen sturen. Kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden. 

Ik heb geen acceptgiro ontvangen. Wat nu?

Het is helaas niet mogelijk om u een nieuwe acceptgiro te sturen, omdat wij deze maar een keer per maand aangeleverd krijgen. U kunt de huur betalen met iDEAL of zelf overmaken op ons bankrekeningnummer NL74 ABNA 0459 4011 22. U kunt ook komen pinnen bij ons op kantoor. Contante betaling is niet mogelijk.

Ik ben het niet eens met een bedrag dat SWZ automatisch heeft afgeschreven. Wat kan ik doen?

U kunt dit terug laten boeken via uw bank. Hier heeft u 56 dagen de tijd voor. Wilt u ons laten weten waarom u het er niet mee eens bent, neem dan telefonisch contact op via 038 - 4680123 of stuur een Whattsapp bericht naar 097-011662002.

Heeft u verder nog vragen?

038-468 0123

Antwoord binnenĀ 5 werkdagen