Vertaal deze pagina

Huurbetaling

Als u een woning van ons huurt, moet u elke maand huur betalen. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in de huur op tijd te betalen. U betaalt de huur vóór de eerste van de maand.

Veel gevraagd over Huurbetaling

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Natuurlijk. Neem contact met ons op. Wij zorgen ervoor dat het binnen een week uitbetaald wordt. Kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden.

Ik heb geen acceptgiro ontvangen. Wat nu?

Het is helaas niet mogelijk om u een nieuwe acceptgiro te sturen. U kunt de huur betalen via iDEAL of zelf overmaken op ons bankrekeningnummer NL74 ABNA 0459 4011 22. U kunt ook komen pinnen bij ons op kantoor. Contante betaling is niet mogelijk. Kijk op de contactpagina voor het adres van ons kantoor.

Kan ik de huur op uw kantoor betalen?

Ja. U kunt bij ons op kantoor de huur pinnen. Contant betalen is niet mogelijk. Kijk op de contactpagina voor het adres van ons kantoor.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

De huur moet uiterlijk de 1e van iedere maand op onze rekening staan.

Hoe kan ik de huur betalen?

De huur moet uiterlijk iedere 1e van de maand op onze rekening zijn bijgeschreven. U kunt de huur op vier manieren betalen

1. Betalen via automatische incasso
De huur automatisch door ons laten incasseren is het makkelijkst. U weet dan zeker dat het goede bedrag op tijd wordt betaald. Als de huur wordt verhoogd, hoeft u niets te doen. Wilt u de huur automatisch betalen, vul dan het machtigingsformulier in. De huur wordt dan op de 1e van iedere maand van uw rekening afgeschreven. Staat er niet genoeg geld op uw rekening, dan lukt het niet. U krijgt dan een betalingsherinnering.

2. Betalen via een eigen overboeking.
U kunt de huur zelf aan ons overmaken. Ons rekeningnummer is NL74 ABNA 0459 4011 22. Zet bij de omschrijving uw adres.

3. Betalen via acceptgiro
Deze krijgt u elke maand rond de 20e. Zet uw handtekening en vul het juiste rekeningnummer in. Stuur de acceptgiro op tijd op, zodat de huur voor de 1e van de maand aan ons is overgemaakt.

4. Betalen via storting
U kunt een storting doen bij uw bank of bij het G.W.K-kantoor aan het Stationsplein. Let op: hier zijn extra kosten aan verbonden! Informeer bij de bank naar de mogelijkheden.

De 1e verhuurnota wordt betaald door een instantie. Hoe wordt dit geregeld?

Wij sturen de 1e verhuurnota naar deze instantie.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking de maanden vermelden waarvoor u huur betaalt?

Ik ben het niet eens met een bedrag dat SWZ automatisch heeft afgeschreven. Wat kan ik doen?

U kunt dit terug laten boeken via uw bank. Hier heeft u 56 dagen de tijd voor. Wilt u ons laten weten waarom u het er niet mee eens bent? Kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden.

Kan ik de huur contant betalen?

Nee, contant betalen is niet mogelijk. U kunt de huur betalen via een automatische incasso, zelf overmaken op ons bankrekeningnummer NL74 ABNA 0459 4011 22 (vermeld uw adres) of komen pinnen bij ons op kantoor. Kijk op de contactpagina voor het adres van ons kantoor.

Ik wil graag mijn nieuwe bankrekeningnummer doorgeven. Hoe doe ik dit?

Dit kunt u doorgeven per e-mail of post. Vermeld uw gegevens zo volledig mogelijk. Kijk op de contactpagina voor onze contactgegevens.

Als u een automatische incasso heeft, is een ondertekend formulier nodig. Vul hiervoor het machtigingsformulier in.

Wat is een IBAN?

IBAN staat voor International Bank Account Number. Uw IBAN bestaat uit een aantal cijfers, letters en uw (oude) bankrekeningnummer. U vindt uw IBAN op uw betaalpas en de afschriften van uw bank.

Wat is een huurspecificatie?

Een huurspecificatie is een overzicht van alle zaken waar u elke maand voor moet betalen. Bijvoorbeeld de huur, schoonmaak trappenhuis, glasverzekering, huismeesterkosten. Niet alle zaken zijn voor elk adres van toepassing.

Wat betekent kale huur?

Dat is de huurprijs zonder servicekosten en voorschotbedragen voor energie. Dit heet ook wel de netto huur.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

Neem contact met ons op, zodat wij u de huurspecificatie toe kunnen sturen. Kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden.

Heeft u verder nog vragen?

038-468 0123

Antwoord binnenĀ 5 werkdagen