Vertaal deze pagina

Onderhoudsprojecten

Als uw woning aan de beurt is voor groot onderhoud, krijgt u daarover op tijd bericht. Sommige woningen horen bij een appartementencomplex, waar ook koopappartementen zijn. In dat geval is er een Vereniging van Eigenaars (VvE), waar SWZ namens de huurders lid van is. Met de VvE worden afspraken gemaakt over het onderhoud van de buitenkant van het complex. Huurders van een complex met een VvE kunnen voor al het onderhoud en reparatieverzoeken gewoon contact op nemen met SWZ.

Veel gevraagd over Onderhoudsprojecten

Wanneer wordt planmatig onderhoud aan mijn woning uitgevoerd?

Als uw woning aan de beurt is voor onderhoud, zoals schilderen, dan krijgt u van ons ruim van tevoren bericht.

Binnenkort vindt er onderhoud aan mijn woning plaats. Maar ik ga op vakantie. Wat kan ik doen?

Wilt u dit aan ons doorgeven? Dan kan de aannemer daar rekening mee houden. Kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden.

Mijn woning is geschilderd. Kan ik de ramen direct wassen?

De ramen mogen de eerste drie weken niet gewassen worden. De verf en vooral de kit moet eerst goed drogen.

Er is iemand bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat dit iemand van SWZ is?

Vraag om het legitimatiebewijs. Er kunnen ook mensen namens SWZ komen. Hier heeft u dan al bericht van gehad. Ook deze mensen moeten zich kunnen legitimeren. Twijfelt u nog steeds, bel dan met ons via 038 - 4680123.

Ik wil de renovatie of het onderhoud niet. Wat nu?

Bij groot onderhoud zijn er soms verplichte werkzaamheden. Die moet u toestaan. Bij planmatig onderhoud in de woning kunt u zelf beslissen of u mee doet. Bijvoorbeeld vernieuwen van een keuken, douche of toilet.

Ik heb overlast van de bouwwerkzaamheden van een van jullie projecten. Hoe meld ik dat?

U kunt ons bellen via 038 - 4680123 of mailen naar info@swz.nl. Wij geven de melding door aan de projectleider.

Moet ik betalen voor planmatig onderhoud?

Meestal niet. Soms wordt de huur verhoogd, bijvoorbeeld bij een nieuwe verwarmingsketel. Dit vertellen we u altijd vooraf, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Laat u tijdens het planmatig onderhoud extra werkzaamheden uitvoeren door de aannemer? Dan zijn deze kosten altijd voor u zelf.

Wat betekent planmatig onderhoud?

Elk jaar kijken we voor welke woningen onderhoud wordt gepland. Sommige werkzaamheden voeren we 1 x in de 20 tot 30 jaar uit. Ander onderhoud doen we 1 x per 2 jaar. Onder planmatig onderhoud valt onder andere de verwarmingsketel, schilderwerk aan de buitenzijde, herstellen van gevels, vervangen van dakgoten en het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet. Ook kijken we naar energiebesparing. Denk hierbij aan dubbel glas of zonnepanelen. U krijgt bericht als uw woning aan de beurt is. U hoort dan precies wat we gaan doen.

Zijn de balkons van SWZ veilig?

Ja. U kunt er gewoon gebruik van maken. De minister heeft in januari 2016 een onderzoek van balkons verplicht. Alle uitstekende balkons zijn onderzocht door een gespecialiseerd bedrijf. Onze balkons zijn veilig verklaard.

Wanneer wordt mijn verwamingsketel vervangen?

Wij vervangen een verwarmingsketel na ongeveer 20 jaar. Alleen als de technische staat erg slecht is, vervangen wij eerder.

Ik ben niet tevreden over het schilderwerk. Hoe geef ik dat aan jullie door?

U kunt contact opnemen met de projectleider of projectopzichter. De contactgegevens vindt u in de brief die u heeft gekregen. Of kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden.

Ik heb na planmatig onderhoud problemen gekregen. Wat kan ik doen?

U kunt hiervoor een reparatieverzoek bij ons te doen. Klik hier om direct een reparatieverzoek te doen. Doe dat binnen 3 weken na oplevering in verband met de garantie.

Waarom slopen jullie woningen en bouwen er nieuwe voor terug?

Soms zijn woningen niet meer in goede staat te brengen. Deze woningen worden gesloopt om er daarna goede woningen neer te kunnen zetten.

Kunnen jullie het schilderwerk in mijn woning voor mij doen?

Nee, dat moet u zelf regelen.

Ik heb een klacht over het onderhoud aan mijn woning. Bij wie moet ik zijn?

Neemt u contact op met SWZ. U kunt hiervoor het contactformulier gebruiken. Kijk voor de contactmogelijkheden op de contactpagina.

Heeft u verder nog vragen?

038-468 0123

Antwoord binnenĀ 5 werkdagen