Vertaal deze pagina

Onderhoudsprojecten

Als uw woning aan de beurt is voor groot onderhoud, krijgt u daarover tijdig een bericht.

Sommige huurwoningen maken deel uit van een appartementencomplex, waar ook koopappartementen zijn. In dat geval is er een Vereniging van Eigenaars (VvE), waar SWZ namens de huurders lid van is. Met de VvE worden afspraken gemaakt over het onderhoud van de buitenkant van het complex. Huurders van een complex met een VvE kunnen voor al het onderhoud en reparatieverzoeken gewoon contact op nemen met SWZ.

Veel gevraagd over Onderhoudsprojecten

Binnenkort wordt de buitenkant van mijn huis geschilderd. Maar ik ga op vakantie. Wat kan ik doen?

Wilt u dit melden bij onze Technisch Beheerder? Dan kan de aannemer daar rekening mee houden. Kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden.

Mijn woning is geschilderd. De ramen zijn erg vies geworden. Wat nu?

De ramen mogen de eerste drie weken niet gewassen worden. De verf en vooral de kit moet eerst goed drogen.

Er is iemand bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat deze persoon namens jullie langskomt?

Al onze medewerkers hebben een legitimatiebewijs van SWZ. U kunt hier om vragen. Twijfelt u nog steeds, belt u dan met ons via 038 - 4680123. Er kunnen ook mensen namens SWZ komen. Hierover bent u dan van tevoren door ons geïnformeerd. Ook deze mensen moeten zich kunnen legitimeren. Ook in deze gevallen geldt dat u bij twijfel even met SWZ kunt bellen.

Ik heb geen belang bij de renovatie / het onderhoud. Wat nu?

Bij groot onderhoud kan het zijn dat er verplichte werkzaamheden zijn die de huurder moet toestaan. Als er sprake is van planmatig onderhoud aan de binnenzijde, zoals het vernieuwen van een keuken/ douche en/of toilet, dan heeft de huurder vaak de keuze om mee te doen.

Ik heb overlast van de bouwwerkzaamheden van een van jullie projecten. Hoe meld ik dat?

U kunt ons bellen via 038 - 4680123 of mailen naar info@swz.nl. Wij geven de melding door aan de projectleider.

Wat is een omgevingsvergunning?

Dit is een vergunning voor bouwen, milieu en ruimte. De omgevingsvergunning vervangt verschillende losse vergunningen, zoals bouwvergunningen en milieuvergunningen. Met de omgevingsvergunning is de aanvraag van al die vergunningen makkelijker geworden.

Moet ik betalen voor planmatig onderhoud?

Meestal zijn de kosten voor planmatig onderhoud voor onze rekening. In sommige gevallen, bijvoorbeeld bij het plaatsen van een verwarmingsketel of zonnepanelen, staat hier een maandelijkse huurverhoging tegenover. Dit vertellen we u altijd vooraf zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Laat u tijdens het planmatig onderhoud extra werkzaamheden uitvoeren door de aannemer? Dan zijn deze kosten altijd voor u zelf.

Hoe werkt het planmatig onderhoud?

Elk jaar kijken we voor welke woningen onderhoud wordt gepland. Sommige werkzaamheden voeren we eenmaal in de 20 tot 30 jaar uit. Ander onderhoud doen we eens per 2 jaar. Onder planmatig onderhoud valt onder andere de verwarmingsketel, schilderwerk aan de buitenzijde, herstellen van gevels, vervangen van dakgoten en het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet. Ook hebben we aandacht voor energiebesparing, we plaatsen vaak dubbel glas of zonnepanelen. U krijgt op tijd bericht als uw woning aan de beurt is. U hoort dan wat we gaan doen.

Zijn de balkons van SWZ veilig?

Ja, de uitstekende balkons zijn veilig. U kunt er gewoon gebruik van maken. De minister heeft in januari 2016 een onderzoeksplicht ingesteld voor eigenaren van galerijflats. Alle uitstekende balkons zijn onderzocht door een gespecialiseerd bedrijf. Onze balkons zijn veilig verklaard.

Wanneer wordt mijn verwamingsketel vervangen?

Wij vervangen een verwarmingsketel na ongeveer 20 jaar. Alleen als de technische staat erg slecht is, vervangen wij tussentijds.

Mijn woning/woongebouw is/wordt geschilderd. Ik ben daar niet tevreden over. Hoe geef ik dat aan jullie door?

U kunt contact opnemen met de projectleider of projectopzichter van het project. De contactgegevens vindt u in de uitvoeringsbrief die u heeft ontvangen of op www.swz.nl.

Ik heb na planmatig onderhoud problemen gekregen. Wat kan ik doen?

Meld uw klacht bij onze Servicedienst. Doe dat binnen drie weken na oplevering ivm de garantie.

Waarom slopen jullie woningen en bouwen er nieuwe voor terug?

Soms zijn woningen niet meer in goede staat te brengen. Deze woningen worden gesloopt om er daarna goede woningen neer te kunnen zetten.

Wanneer wordt planmatig onderhoud aan mijn woning uitgevoerd?

U kunt de onderhoudsprojecten van dit jaar hieronder vinden. Staat het onderhoud gepland voor na dit jaar? Dan kunnen wij u de informatie alleen onder voorbehoud geven. In de planning van de komende jaren schuiven we mogelijk nog. Bijvoorbeeld om technische of financiële redenen. Klik hieronder op uw wijk om te kijken of er onderhoud is gepland.

Heeft u verder nog vragen?

038-468 0123

Antwoord binnen 5 werkdagen