Reparatieverzoek

Klik hier om een gebrek of storing aan een woning of woongebouw in te dienen. Voor spoedsituaties kunt u ons bellen via (038) 468 01 23, keuze 1.

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Wie doet wat bij reparaties en onderhoud?

Algemeen

Als verhuurder zorgen wij dat de woning in goede staat blijft. Hiervoor doen wij alle reparaties die nodig zijn. Als huurder onderhoudt u de woning als een goede huurder. Bijvoorbeeld door de woning schoon te houden en kleine reparaties te doen. Sinds 2003 is wettelijk geregeld wie wat doet in het Besluit Kleine Herstellingen. Meer informatie vindt u op www.wetten.overheid.nl

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Algemeen

Schimmel en vochtplekken kunnen ontstaan door te weinig ventilatie. Het is daarom belangrijk dat voldoende buitenlucht door de woning kan stromen. Dit kan door ventilatieroosters open te laten staan, of als deze niet aanwezig zijn de ramen op de ventilatiestand/ op een kier te zetten. Ook is het aan te raden regelmatig meerdere ramen/deuren korte tijd volledig open te zetten. Schimmel kan weggehaald worden met warm water en soda. Klik hier als u meer advies wilt.

Wie onderhoudt mijn CV?

Algemeen

Wij laten 1 keer per 2 of 3 jaar uw cv-ketel nakijken en schoonmaken door een bedrijf. Heeft u problemen met de cv-installatie, neem dan contact met ons op. Klik hier om dit per mail te doen. Als u een ander bedrijf inschakelt, betaalt u dit zelf.

Wie moet ik bellen als ik een verstopping heb?

Algemeen

Belt u met Riool Reinigings Service (RRS) via (0524) 56 81 30. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Mijn deurbel / intercom doet het niet. Wat moet ik doen?

Algemeen

U kunt hiervoor een reparatieverzoek bij ons indienen. Klik hier om dit direct te doen.

Wat doe ik met een spoedreparatie of storing in de avond of in het weekend?

Algemeen

De volgende bedrijven kunt u (altijd) rechtstreeks bellen:

  • Verstopte riolering: Riool Reinigings Service (0524) 56 81 30
  • Ruitbreuk: Service Glasherstel OverGelder BV 0800 - 020 32 00
  • Ruitbreuk VvE complex (een woongebouw met kopers): SWZ (038) 468 01 23
  • Lekkage waterleiding: Vitens 0800 - 0359
  • Centrale verwarming: Breman Service 0900 - 821 21 74

Uitzondering: u woont in een nieuwbouwwoning of uw woning is net grondig gerenoveerd. Dan is er sprake van een garantieperiode voor de nieuwe installaties. Belt u in dat geval met ons via (038) 468 01 23.

Ook voor alle andere storingen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag kunt u met ons bellen via (038) 468 01 23. U wordt dan doorgeschakeld naar onze storingsdienst.

Kan ik een nieuw naamplaatje aanvragen?

Algemeen

Ja, dat kan. Klik hier om dit aan ons door te geven.

Is het plaatje weg, kapot of niet meer leesbaar? Dan vervangen wij het plaatje gratis. Wilt u een nieuw naamplaatje als de oude nog goed is (bijvoorbeeld na trouwen of bij scheiding)? Dan betaalt u zelf de kosten. De kosten (inclusief plaatsen) zijn € 4,00 per plaatje.

Wie doet het onderhoud aan de buitenkraan?

Algemeen

SWZ plaatst geen buitenkranen. Heeft uw woning een buitenkraan, dan heeft een vorige bewoner dit geregeld. De kraan is nu van u. Dat betekent dat het onderhoud (en eventuele vervanging) ook bij u ligt. U mag de kraan natuurlijk ook afsluiten.

Er zit vocht tussen mijn dubbel glas. Wat moet ik doen?

Algemeen

Klik hier om dit aan ons door te geven.

Ik heb een probleem met de buitenkraan. Wat kan ik doen?

Algemeen

Klik hier om dit aan ons door te geven.

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenkant?

Algemeen

Dit gebeurt als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. Dit is meestal 's ochtends in het voorjaar en het najaar. Het gaat weg als het warmer wordt.

Wat zijn de kosten voor een nieuw naamplaatje?

Algemeen

Is het plaatje weg, kapot of niet meer leesbaar? Dan vervangen wij het plaatje gratis. Wilt u een naamplaatje vervangen dat nog goed is (bijvoorbeeld na trouwen of bij scheiding)? Dan betaalt u zelf de kosten. De kosten zijn € 4,00 per plaatje.

Wat kan ik doen bij diefstal of inbraakschade?

Algemeen

Bij diefstal moet u aangifte doen bij de politie. Klik hier om dit direct te doen. Als u aangifte doet, ontvangen wij graag een kopie van het politierapport.

Neem ook contact op met uw verzekeraar.

 Is er inbraakschade? Bel (038) 468 01 23 om dit aan ons door te geven. Wij sturen zo snel mogelijk iemand langs voor een (voorlopige) reparatie, zodat u uw woning weer kunt afsluiten.

Mag ik zelf een andere thermostaat plaatsen?

Algemeen

Dat mag. Bewaart u de oude thermostaat, zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

Algemeen

U kunt voor vragen en reparatieverzoeken bij ons terecht. Wij nemen contact op met de Vereniging van Eigenaren als dat nodig is. Klik hier om direct een reparatieverzoek te doen.

Ik heb een probleem met de ontvangst van de televisie. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem contact op met uw provider, bijvoorbeeld Ziggo of Tele2. Weet u zeker dat de kabel in de woning de oorzaak is? Dan kunt u contact met ons opnemen. Klik hier om dit aan ons door te geven.

De put in het achterpad is verstopt. Bij wie moet ik dit melden?

Algemeen

Klik hier om dit aan ons door te geven. Wij weten of het achterpad van SWZ is of van de Gemeente.

 

Ik moet een boom laten verwijderen in mijn tuin. Wie betaalt dat?

Algemeen

De kosten voor het verwijderen van de boom zijn voor uzelf. SWZ kan een hovenier vragen wat het kost.

Ik heb lekkage in mijn woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

U kunt hiervoor een reparatieverzoek bij ons indienen. Klik hier om dit direct te doen.

Er is schade aan ons woongebouw. Waar kan ik dit melden?

Algemeen

U kunt hiervoor een reparatieverzoek indienen. Klik hier om dit direct te doen.