Vertaal deze pagina

Reparatieverzoek

Een reparatieverzoek is een gebrek of een storing aan een woning of woongebouw. Een reparatieverzoek kan online worden doorgegeven via onze website www.swz.nl. Heeft u een afspraak gemaakt? Dan komen wij binnen een aantal dagen langs om uw reparatieverzoek te verhelpen. Voor spoedsituaties kunt u ons via 038 - 4680123 bereiken. 

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Bel dan met ons via 038 - 4680123. U wordt dan doorgeschakeld naar onze storingsdienst.

Wie onderhoudt mijn CV?

Het onderhoud aan en vervanging van cv-installaties is voor rekening van SWZ. Eén keer per twee jaar wordt uw cv-ketel nagekeken en schoongemaakt. Het onderhoud aan cv's doen we niet zelf. Een extern bedrijf doet het onderhoud voor ons. Heeft u problemen met de cv-installatie, neem dan contact met SWZ op. Schakelt u zelf externe hulp in, dan moet u de rekening zelf betalen. Kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden.

 

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes, zoals de keuken en de badkamer. Dit komt meestal door te weinig ventilatie. U kunt de schimmel weghalen met warm water met soda. Eventueel kunt u daarna een schimmelwerend middel of een schimmelwerende verf aanbrengen. Dit is te koop in de bouwmarkt. Voor meer advies kunt u contact met ons opnemen. Kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden.

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik die? ‚Äč

Een reparatieverzoek is een melding van een gebrek of een storing aan uw woning. U kunt uw reparatieverzoek op meerdere manieren bij ons melden: * via www.swz.nl kan dit 24 uur per dag, * U kunt ook bellen tussen 08.30 uur en 17.00 uur op 038 - 4680123. * mailen kan via info@swz.nl. * heeft u een spoedklacht na 17.00 uur? Belt u dan 038 - 4680123. U wordt dan doorgeschakeld naar onze storingsdienst.

Mag ik zelf een andere thermostaat plaatsen?

Dat mag. Bewaart u de oude thermostaat, zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

Komen jullie langs als een lantaarnpaal niet werkt?

Heeft de lantaarnpaal een gele sticker met een nummer? Dan kunt u de storing doorgeven aan de gemeente, 14 - 038. Geen gele sticker met nummer? Dan kunt u een reparatieverzoek indienen bij SWZ. U kunt ons ook bellen op 038 - 4680123.

Waar meld ik een reparatieverzoek?

U kunt hiervoor een reparatieverzoek bij ons indienen. Klik hier om direct een reparatieverzoek in te dienen of kijk op de contactpagina voor de overige contactmogelijkheden.

Ik heb een probleem met de buitenkraan. Wat kan ik doen?

U neemt de buitenkraan over van de vorige bewoner. U moet zelf voor een oplossing zorgen. Een installatiebedrijf of loodgieter kan u verder helpen.

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door winterweer?

Een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen: Tap en sluit buitenkranen en waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes. Bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de verwarming op minimaal 10 graden Celsius staan.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Neemt u hiervoor contact met ons op. Kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden.

 

Ik zou nog iets horen over mijn reparatieverzoek of inspectie en ik heb nog niks gehoord. Wat nu?

Hiervoor kunt u contact met ons opnemen. Kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden.

Wanneer hoor ik meer over de inspectie die heeft plaatsgevonden?

Hiervoor kunt u contact met ons opnemen. Kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden.

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

U kunt voor vragen en reparatieverzoeken bij ons terecht. Zo nodig nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren of vragen we u dit te doen.Klik hier om direct een reparatieverzoek te doen of kijk op de contactpagina voor de overige contactmogelijkheden.

Mijn boiler lekt, waar kan ik terrecht?

Hiervoor kunt u contact met ons opnemen. Kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden.

Er zit vocht tussen mijn dubbel glas. Wat moet ik doen?

Hiervoor kunt u contact met ons opnemen. Kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden.

Wat kan ik doen bij inbraakschade?

Neemt u contact met ons op. Wij sturen zo snel mogelijk een monteur voor een (voorlopige) reparatie, zodat u uw woning weer kunt afsluiten. Als u aangifte doet ontvangen wij graag een kopie van het politierapport. Is er iets gestolen? Neem dan ook contact op met uw eigen inboedelverzekering. Kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden.

 

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenzijde?

Dubbel glas beslaat aan de buitenkant als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. De kans hierop is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. Het verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Mijn deurbel doet het niet. Wat moet ik doen?

U kunt hiervoor een reparatieverzoek bij ons indienen. Klik hier om direct een reparatieverzoek in te dienen of kijk op de contactpagina voor de overige contactmogelijkheden.

Ik heb een probleem met de ontvangst van de televisie. Wat kan ik doen?

Meestal is de verbinding de oorzaak. Neem contact op met uw provider (bijvoorbeeld Ziggo, Tele2) om het probleem te bespreken. Weet u zeker dat de kabel in de woning de oorzaak is? Dan kunt u contact met ons opnemen. Kijk op de contactpagina voor de contactmogelijkheden.

 

Heeft u verder nog vragen?

038-468 0123

Antwoord binnen 5 werkdagen