Reparatieverzoek

Klik hier om een gebrek of storing aan een woning of woongebouw in te dienen. Voor spoedsituaties kunt u ons bellen via (038) 468 01 23, keuze 1.

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Schimmel en vochtplekken ontstaan meestal door te weinig ventilatie. U kunt de schimmel weghalen met warm water en soda. Daarna kunt u er een schimmelwerend middel of een schimmelwerende verf op doen. Dit is te koop in de bouwmarkt. Klik hier als u meer advies wilt.

Wat doe ik met een spoedreparatie of storing in de avond of in het weekend?

De volgende bedrijven kunt u (altijd) rechtstreeks bellen:

  • Verstopte riolering: Riool Reinigings Service (0524) 56 81 30
  • Ruitbreuk: Service Glasherstel OverGelder BV

    0800 - 020 32 00

  • Ruitbreuk VvE complex: SWZ (038) 468 01 23
  • Lekkage waterleiding: Vitens 0800 - 0359
  • Centrale verwarming: Breman Service 0900 - 821 21 74

Uitzondering: u woont in een nieuwbouwwoning of uw woning is net grondig gerenoveerd. Dan is er sprake van een garantieperiode voor de nieuwe installaties. Belt u in dat geval met ons via (038) 468 01 23.

Ook voor alle andere storingen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag kunt u met ons bellen via (038) 468 01 23. U wordt dan doorgeschakeld naar onze storingsdienst.

Mijn deurbel / intercom doet het niet. Wat moet ik doen?

U kunt hiervoor een reparatieverzoek bij ons indienen. Klik hier om dit direct te doen.

Wie doet het onderhoud aan de buitenkraan?

SWZ plaatst geen buitenkranen. Heeft uw woning een buitenkraan, dan heeft een vorige bewoner dit geregeld. De kraan is nu van u als huidige huurder en dat betekent dat het onderhoud (en eventuele vervanging) ook bij u ligt. U mag de kraan natuurlijk ook afsluiten.

Wie onderhoudt mijn CV?

Wij laten 1 keer per 2 jaar uw cv-ketel nakijken en schoonmaken door een bedrijf. Heeft u problemen met de cv-installatie, neem dan contact met SWZ op. Klik hier om dit per mail te doen. Als u een ander bedrijf inschakelt, betaalt u dit zelf.

Wie doet wat bij reparaties en onderhoud?

Als verhuurder zorgen wij dat de woning in goede staat blijft. Hiervoor doen wij alle reparaties die nodig zijn. Als huurder onderhoudt u de woning als een goede huurder. Bijvoorbeeld door de woning schoon te houden en kleine reparaties te doen. Sinds 2003 is wettelijk geregeld wie wat doet in het Besluit Kleine Herstellingen. Meer informatie vindt u op www.wetten.overheid.nl

Er zit vocht tussen mijn dubbel glas. Wat moet ik doen?

Klik hier om dit aan ons door te geven.

Wie moet ik bellen als ik een verstopping heb?

Belt u met Riool Reinigings Service (RRS) via (0524) 56 81 30. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Ik heb een probleem met de buitenkraan. Wat kan ik doen?

Klik hier om dit aan ons door te geven.

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenkant?

Dit gebeurt als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. Dit is meestal zo in de ochtend in het voorjaar en het najaar. Het gaat weg als het warmer wordt.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Klik hier om dit aan ons door te geven.

 

Wat zijn de kosten voor een nieuw naamplaatje?

Is het plaatje weg, kapot of niet meer leesbaar? Dan vervangen wij het plaatje gratis. Wilt u een naamplaatje vervangen dat nog goed is (bijvoorbeeld na trouwen of bij scheiding)? Dan betaalt u zelf de kosten. De kosten zijn € 4,00 per plaatje.

Mag ik zelf een andere thermostaat plaatsen?

Dat mag. Bewaart u de oude thermostaat, zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

Wat kan ik doen bij inbraakschade?

Klik hier om dit aan ons door te geven. Wij sturen zo snel mogelijk iemand langs voor een (voorlopige) reparatie, zodat u uw woning weer kunt afsluiten. Als u aangifte doet, ontvangen wij graag een kopie van het politierapport. Is er iets gestolen? Neem dan ook contact op met uw verzekering.

Kan ik een nieuw naamplaatje aanvragen?

Klik hier om dit aan ons door te geven. Is het plaatje weg, kapot of niet meer leesbaar? Dan vervangen wij het plaatje gratis. Wilt u een nieuw naamplaatje als de oude nog goed is (bijvoorbeeld na trouwen of bij scheiding)? Dan betaalt u zelf de kosten. De kosten (inclusief plaatsen) zijn € 4,00 per plaatje.

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

U kunt voor vragen en reparatieverzoeken bij ons terecht. Wij nemen contact op met de Vereniging van Eigenaren als dat nodig is. Klik hier om direct een reparatieverzoek te doen.

Ik heb een probleem met de ontvangst van de televisie. Wat kan ik doen?

Neem contact op met uw provider (bijvoorbeeld Ziggo, Tele2). Weet u zeker dat de kabel in de woning de oorzaak is? Dan kunt u contact met ons opnemen. Klik hier om dit aan ons door te geven.

De put in het achterpad is verstopt. Bij wie moet ik dit melden?

Klik hier om dit aan ons door te geven. Wij weten of het achterpad van SWZ is of van de Gemeente.

 

Ik moet een boom laten verwijderen in mijn tuin. Wie betaalt dat?

De kosten voor het verwijderen van de boom zijn voor uzelf. SWZ kan een hovenier vragen om een prijsopgaaf.