Servicecontract

Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor het klein onderhoud aan uw woning. Bijvoorbeeld reparaties aan hang- en sluitwerk, het schoonhouden van dakgoten en het ontstoppen van de gootsteen en toilet. Als u een servicecontract bij ons afsluit, nemen wij sommige reparaties van u over.

Veel gevraagd over Servicecontract

Hoe sluit ik een servicecontract af?

Algemeen

Met het huurcontract krijgt u ook een formulier voor het afsluiten van het servicecontract. U kunt ook hier het aanmeldformulier servicecontract invullen en opsturen.

Stuurt u het formulier meer dan een maand na het ondertekenen van het huurcontract op, dan betaalt u € 50,- instapkosten.  U kunt 3 dagen nadat wij de betaling hebben ontvangen reparaties aan ons doorgeven.

Hoe werkt het servicecontract?

Algemeen

Als u een servicecontract heeft, kunt u ons bellen voor kleine reparaties aan uw woning. Wij doen dit dan gratis. Als huurder blijft u zelf verantwoordelijk voor sommig onderhoud, zoals het binnenschilderwerk.

Wilt u precies weten wat voor u zelf is, wat wij doen en wat onder het servicecontract valt? Kijk dan hier: checklist reparaties en onderhoud.

Een servicecontract afsluiten kan via het aanmeldformulier servicecontract.

Ik heb een servicecontract. Komen jullie langs om mijn woning te controleren?

Algemeen

Ja, wij komen 1 keer per 2 jaar langs voor een onderhoudsbeurt. U krijgt vanzelf een brief van ons voor het maken van een afspraak.

Ik huur mijn woning via een instantie. Kan ik een servicecontract afsluiten?

Algemeen

Nee, want u bent niet de huurder van de woning. De instantie kan wel een servicecontract afsluiten.

Wat is het verschil tussen servicekosten en een servicecontract?

Algemeen

Het servicecontract is een EXTRA service die u kunt afsluiten om klein onderhoud door SWZ te laten uitvoeren. Onderhoud dat u anders zelf had moeten doen.

Servicekosten betaalt u voor zaken die nodig zijn om uw complex goed te beheren. Zoals:

  • ontstoppingsfonds
  • verwarming
  • vervangen lampen
  • schoonmaak van de algemene ruimten
  • glasverzekering
  • huismeesterwerkzaamheden
  • elektra/water algemene ruimte

Kunnen jullie het klein onderhoud voor mij doen?

Algemeen

Dit kan als u een servicecontract bij ons heeft. Anders moet u het zelf doen. Denk aan reparaties aan scharnieren of sloten, het vervangen van een kraan of het vastzetten van een stopcontact. U kunt ook later een servicecontract afsluiten. U betaalt dan € 50,00 instapgeld. Meer informatie vindt u hier: checklist reparaties en onderhoud.

Ik huur een bedrijfsruimte. Kan ik een servicecontract afsluiten?

Algemeen

Nee, dat is niet mogelijk.

Ben ik verplicht een servicecontract of onderhoudscontract af te nemen?

Algemeen

Nee. De deelname aan het servicecontract is vrijwillig.

Wat kost het servicecontract?

Algemeen

U betaalt € 5,31 per maand voor het servicecontract. Als u direct bij het tekenen van de huurovereenkomst deelneemt, betaalt u geen instapgeld. Besluit u later deel te nemen, dan betaalt u eenmalig € 50,00.

Hoe zeg ik het servicecontract op?

Algemeen

U kunt op 3 momenten het servicecontract opzeggen:

  • Als het maandelijkse bedrag verandert. De opzegging moet binnen een maand na melding van de prijsverhoging worden gedaan.
  • Als u een jaar lid bent geweest. U kunt in dit geval elke maand opzeggen.
  • Als het huurcontract afloopt. U hoeft dan niets te doen. Het servicecontract stopt vanzelf.

Klik hier om uw servicecontract op te zeggen.

Wat zijn de voordelen van een servicecontract?

Algemeen

U hoeft de meeste reparaties niet zelf te doen. SWZ voert de reparaties vakkundige uit. Als u zelf een bedrijf inschakelt, kost u dit veel meer.

Ik heb een servicecontract afgesloten. Wanneer gaat mijn lidmaatschap in?

Algemeen

Uw lidmaatschap gaat direct in. U kunt reparatieverzoeken indienen als het instapgeld van € 50 binnen is.

Mijn gasslang van het fornuis is kapot. Vervangt SWZ de gasslang?

Algemeen

Nee, dit moet u zelf regelen.