Vertaal deze pagina

Servicecontract

Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor het klein onderhoud aan uw woning, zoals reparaties aan hang- en sluitwerk, schoonhouden van dakgoten en het ontstoppen van de gootsteen en toilet. Wanneer u een servicecontract bij ons afsluit, nemen wij een gedeelte van die reparaties van u over.

Veel gevraagd over Servicecontract

Wat is een servicecontract?

Met een servicecontract nemen wij een deel van het onderhoud en de reparaties van u over. Een keer per 2 jaar komt een medewerker langs om uw woning te inspecteren en reparaties te doen die onder het servicecontract en het verhuurderonderhoud vallen. U kunt een servicecontract afsluiten: aanmeldformulier servicecontract

Hoe werkt het servicecontract?

Als u een servicecontract heeft, kunt u ons bellen voor kleine reparaties aan uw woning. Als huurder blijft u zelf verantwoordelijk voor sommig onderhoud, zoals het binnenschilderwerk. Wilt u precies weten wat u doet, wat wij doen en wat onder het servicecontract valt? Kijk dan hier:  Checklist Reparaties en onderhoud.

Ik ben verantwoordelijk voor het klein onderhoud van mijn woning. Kan SWZ dit ook voor mij doen?

Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor het klein onderhoud aan uw woning. Zoals reparaties aan hang- en sluitwerk, schoonhouden van dakgoten en het ontstoppen van de gootsteen en toilet. Wij kunnen dit onderhoud ook voor u doen. Door een servicecontract af te sluiten besteedt u het kleine onderhoud aan ons uit. Een contract afsluiten is niet verplicht, maar verdient zich altijd dubbel en dwars terug.

Wat zijn de voordelen van een servicecontract?

Het servicecontract heeft een aantal voordelen:

  • U hoeft de reparaties niet zelf te doen.
  • SWZ voert de reparaties op vakkundige wijze voor u uit.
  • De kosten zijn veel lager, dan wanneer u zelf een bedrijf inschakelt.

Ik huur een bedrijfsruimte. Kan ik een servicecontract afsluiten?

Nee, dat is niet mogelijk.

Ik heb een servicecontract. Komen jullie langs om mijn woning te controleren?

Ja, wij komen 1 keer per 2 jaar langs voor een onderhoudsbeurt van uw woning. We kijken dan of er kleine zaken zijn die herstelt moeten worden. U krijgt vanzelf een brief van ons voor het maken van een afspraak.

Hoe kan ik deelnemen aan het Servicecontract?

U kunt direct deelnemen op het moment dat u bij ons gaat huren. Wilt u later deelnemen, vul daarvoor dan het aanmeldformulier servicecontract in. U kunt 3 dagen nadat wij de betaling ontvangen hebben reparaties aan ons doorgeven.

Mijn gasslang van het fornuis is kapot. Vervangt SWZ de gasslang?

De gasslang van het fornuis wordt niet door SWZ vervangen. Deze is voor uw eigen rekening.

Mijn dakgoten zijn verstopt en ik ben lid van het onstoppingsfonds. Wat kan ik doen?

Dit kunt u rechtstreeks melden bij Riool Reinigings Service (RRS). Dit doet u door te bellen naar 0524 - 568130.

Hoe zeg ik het servicecontract op?

Als u het servicecontract wilt opzeggen zijn er drie mogelijkheden:

  • Als het maandelijkse bedrag veranderdt. De opzegging moet dan binnen een maand na melding van de prijsverhoging schriftelijk worden gedaan;
  • Als u een jaar lid bent geweest, kunt u elke maand opzeggen.
  • Als het huurcontract afloopt, hoeft u niets te doen. Het servicecontract stopt dan vanzelf.

Ik huur via een instantie. Kan ik een servicecontract afsluiten?

Nee. U bent niet de huurder van de woning. De instelling kan wel een servicecontract afsluiten.

Wat kost het servicecontract?

U betaalt €5,03 per maand voor het servicecontract. Als u direct bij het tekenen van de huurovereenkomst deelneemt, betaalt u geen instapgeld. Besluit u later deel te nemen, dan betaalt u eenmalig €50,00.

Ik heb een servicecontract afgesloten. Wanneer gaat mijn lidmaatschap in?

U kunt direct deelnemen als u bij ons gaat huren. Wilt u later deelnemen, vul dan het aanmeldformulier servicecontract in en stuur dit aan ons terug. Uw abonnement gaat 3 dagen nadat wij uw betaling ontvangen hebben in.

Ben ik verplicht een servicecontract af te nemen?

Nee. De deelname aan het servicecontract is vrijwillig.

Heeft u verder nog vragen?

038-468 0123

Antwoord binnenĀ 5 werkdagen