Vertaal deze pagina

De situatie rondom de coronacrisis roept veel vragen op bij huurders. Heeft u een vraag of loopt u ergens tegenaan? De meest gestelde vragen behandelen wij in onderstaand bericht. Staat uw vraag hier niet tussen? Bel dan gerust naar 038 468 01 23. Wij zoeken graag met u naar een oplossing.

Vraag: Ik heb door de coronacrisis problemen met mijn inkomen en kan de huur niet betalen. Wat moet ik doen?
Antwoord: U kunt contact opnemen met onze afdeling huurincasso via 038 468 01 23 of per mail via info@swz.nl. Zij zullen samen met u naar een oplossing zoeken.

Vraag: Kan ik mijn huur nog wel opzeggen?
Antwoord: Ja, dat kan. Zoals gebruikelijk gaat dit via onze website. Wij vragen u wel om vooraf na te gaan of u hulp kunt krijgen bij het verhuizen en of dit op een veilig manier, volgens de richtlijnen van het RIVM gedaan kan worden.

Vraag: Ik heb mijn huur opgezegd, maar kan nu geen hulp vinden bij het verhuizen. Kan ik mijn huuropzegging ongedaan maken?
Antwoord: Dat kan als er nog geen onomkeerbare gevolgen zijn van uw opzegging. Dit is vaak binnen een paar dagen. Bel naar 038 468 01 23 om te kijken of u uw huuropzegging ongedaan kunt maken.

Vraag: Kan ik de huur komen pinnen tijdens een afspraak op uw kantoor?
Antwoord: Nee, dit is niet mogelijk. Misschien kunt u iemand in uw omgeving vinden die u kan helpen bij de huurbetaling. U kunt ook uw huur betalen via automatische incasso. Om dit aan te vragen, kunt u ons bellen via 038 468 01 23.

Vraag: Ik moet mijn garage aan de Palestrinalaan vóór 1 juli leegmaken, omdat deze wordt gesloopt. Ik kan hier nu moeilijk hulp voor vinden. Blijft de datum staan?
Antwoord: Ja, deze datum blijft staan. Mochten er wijzingen komen in de voorgeschreven maatregelen van het RIVM die ervoor zorgen dat wij de datum moeten verplaatsen, dan brengen wij u hier direct van op de hoogte.

Vraag: Ben ik verplicht om SWZ of een onderaannemer van SWZ binnen te laten voor werkzaamheden?
Antwoord: U bent hiertoe niet verplicht, maar het is voor de doorloop van werkzaamheden wel fijn als u dit wel doet. U kunt ervan uitgaan dat bij het uitvoeren van de werkzaamheden SWZ en haar samenwerkende partners alle RIVM maatregelen in acht nemen.

Vraag: KPN komt glasvezel bij mij thuis aanleggen. Moet ik voor de kosten opdraaien als ik de afspraak i.v.m. het coronavirus afzeg?
Antwoord: Nee, u hoeft geen kosten te betalen als u de afspraak i.v.m. het coronavirus afzegt. Het is wel belangrijk dat als u later wel glasvezel wilt, u dit dan op de website aangeeft. KPN plant dan later een afspraak met u in. Toestemming geven kan via: https://www.kpnnetwerk.nl/toestemming/. Als u de medewerkers van KPN wel binnenlaat in uw woning, houden zij zich uiteraard aan de voorgeschreven maatregelen zoals gesteld door het RIVM. Bekijk hier alle maatregelen van KPN: kpnnetwerk.nl/corona 

Overzicht

Heeft u verder nog vragen?

038-468 0123

Antwoord binnen 5 werkdagen