Hoofd Service & Onderhoud (36 uur)

Toegankelijke, ambitieuze en technisch onderlegde professional

De functie van hoofd Service & Onderhoud is ideaal voor een gedreven professional die beschikt over technische kennis en ervaring, en in staat is een team van technische medewerkers te coachen, motiveren en aan te sturen.

Functieprofiel

Als Hoofd Service & Onderhoud bij SWZ in Zwolle ben je verantwoordelijk voor het aansturen en professionaliseren van de service en onderhoud werkzaamheden behorende bij het woningbezit van SWZ. SWZ heeft een eigen vakbekwame service- en onderhoudsdienst met veel kennis, capaciteiten en potentie. In deze rol stuur je een betrokken team aan van ongeveer 20 vaklieden en 4 werkvoorbereiders. Jouw uitdaging is om dit vakteam te motiveren, te coachen en te professionaliseren, zodat ze het beste uit zichzelf halen. Naast de dagelijkse aansturing weet je processen en procedures te moderniseren en zo optimaal mogelijk op elkaar af te stemmen.

In deze rol combineer je bedrijfskunde met een praktische aanpak, waarbij je zowel oog hebt voor het team als voor het gezamenlijk resultaat. Je bent een people manager die stabiliteit, structuur en vertrouwen creëert. Iemand die aandacht geeft aan eenieder, besluiten durft te nemen en verbanden legt. Je weet wat er speelt op de werkvloer en zet ieders kwaliteiten optimaal in. Samen zorg je ervoor dat het woningbezit van SWZ in topconditie blijft en de bewoners tevreden zijn.

Wat ga je doen?

  • Je bent verantwoordelijk voor de Servicedienst en geeft op een toegankelijke, enthousiaste en resultaatgerichte manier leiding aan het team van 20 vaklieden en 4 werkvoorbereiders
  • Je vertaalt het afdelingsplan naar heldere doelstellingen op team- en medewerkersniveau, waarbij je oog hebt voor de talenten en ontwikkeling van je mensen
  • Je zorgt voor de bewaking en afhandeling van klachten en garantiezaken, voortkomend uit onderhoudsprojecten of nieuwbouw. Je zorgt ervoor dat deze zaken worden opgepakt en afgehandeld en bewaakt dit proces. Ook kijk je voortdurend hoe dit proces beter kan worden georganiseerd
  • Je zorgt voor input voor rapportages, de jaarlijkse en meerjarige onderhoudsbegroting
  • Je bent verantwoordelijk voor de inkoop van goederen en het beheer van de bedrijfswerkplaats, het magazijn, terrein en het wagenpark

Verder:

  • Ben je continu op zoek naar manieren om verbeteringen en innovaties binnen je team door te voeren, en kom je proactief met nieuwe ideeën voor het organiseren en uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden. Hierbij werk je nauw samen met je collega’s van Vastgoed en Wonen
  • Streef je ernaar zoveel mogelijk werk met je eigen team op te pakken. Indien nodig selecteer je (onder)aannemers en leveranciers voor het dagelijks onderhoud, voer je de onderhandelingen, formaliseer je de samenwerkingen via raamafspraken en evalueer je regelmatig deze partnerschappen
  • Coördineer en evalueer je bereikbaarheidsdiensten om ervoor te zorgen dat de dienstverlening soepel verloopt
  • Draag je zorg voor naleving van alle wettelijke regels en voorschriften op het gebied van veiligheid en arbeidsomstandigheden binnen jouw team

Wat vragen wij?

  • Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in een technische richting of vastgoed en makelaardij
  • Je hebt gedegen kennis van bouwkundige en installatietechnische aspecten, met aantoonbare ervaring in technisch beheer
  • Je hebt sterke leidinggevende vaardigheden en weet op een sociale en toegankelijke manier contact te maken met teamleden, waarmee je hen weet te motiveren en in hun kracht te zetten
  • Ervaring binnen een woningcorporatie, evenals kennis van het huurrecht en ervaring met klachtencommissie zaken is een pré.
  • Je bent technisch onderlegd en kunt complexe vraagstukken effectief oplossen, terwijl je ook jouw team ondersteunt met jouw kennis en inzicht
  • Je staat stevig in je schoenen tijdens onderhandelingen met aannemers en leveranciers
  • Je hebt ervaring met het optimaliseren van processen en het doorvoeren van verbetering
  • Je bent proactief en hebt een innovatieve mindset als het gaat om het organiseren en uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende rol binnen een betrokken, professioneel en dynamisch team met een open cultuur en prettige werksfeer
  • Een zelfstandige en veelzijdige functie in een ambitieuze organisatie met volop kansen voor persoonlijke ontwikkeling en opleiding
  • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden conform de CAO Woondiensten, met inschaling in schaal K (minimum €4.804 en maximum €6.493)
  • Naast vakantietoeslag ontvang je een eindejaarsuitkering van 2%
  • Veel aandacht voor jouw welzijn, waaronder stoelmassages, een pingpongtafel, vers fruit en interessante webinars gericht op vitaliteit
  • Een eigen buddy en een uitgebreid inwerkprogramma om je goed te laten starten
  • Een leasefietsregeling en een regeling voor thuiswerkfaciliteiten
  • Een actieve personeelsvereniging die meerdere keren per jaar leuke activiteiten organiseert, inclusief een jaarlijkse personeelsdag en gezellige borrels voor informele ontmoetingen met collega’s

Werken bij SWZ

SWZ is continu in ontwikkeling en heeft als missie om voor de komende jaren te zorgen voor goede en betaalbare woningen in prettige Zwolse buurten en wijken.
SWZ is een vooruitstrevende corporatie en heeft de laatste jaren op het gebied van vastgoedrealisatie mooie stappen gezet. Je komt dus in een professionele en gedreven omgeving waarbij je de kans krijgt om verder te bouwen aan een nog mooiere (vastgoed)toekomst.
Werken bij SWZ betekent dat je werkt bij een betrokken corporatie. SWZ staat midden in de Zwolse samenleving en weet wat er speelt bij onze huurders. Zij zijn een organisatie die denkt en handelt vanuit de behoeften van huurders en woningzoekenden. Waar mensen zich thuis bij voelen, gehoord worden en begrip hebben voor de keuzes die SWZ maakt. Zo’n 100 enthousiaste collega’s zetten zich hier dagelijks voor in. Als medewerker van SWZ maak jij het verschil voor de huurders. Je gaat werken bij een klantgerichte, ondernemende organisatie met een open cultuur en een prettige werksfeer. Bij SWZ krijg je de ruimte en de kansen om initiatief te nemen, creatief te zijn en je verder te ontwikkelen.
Bekijk de website voor meer informatie: www.swz.nl

Geïnteresseerd?


Siebert & Wassink is door SWZ gevraagd om de werving- en selectieprocedure voor het Hoofd Service & Onderhoud te verzorgen. De eerste gesprekken worden gevoerd door Tom Munster bij Siebert & Wassink of bij SWZ in Zwolle.
Let op: Op deze vacature is geen planning van toepassing. Er is direct ruimte voor een geschikte kandidaat. Als geïnteresseerden zich kandidaat stellen, worden bij geschiktheid de gesprekken snel gevoerd en kan de procedure dus snel afgerond worden.

Solliciteer hier door je motivatie en CV achter te laten. Neem voor meer informatie contact op met Tom Munster van Siebert & Wassink.
t: 074 - 20 20 333
m: 06 – 430 307 99
e: munster@siebertwassink.nl
w: www.siebertwassink.nl

Verklaring omtrent Gedrag

SWZ neemt veiligheid en goed gedrag heel serieus. Om die reden vragen wij aan alle nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag.