Projectleider Vastgoed Realisatie (32-36 uur)

Functieprofiel
Als projectleider Vastgoed zorg je voor het daadwerkelijke realiseren van vastgoedinvesteringsprojecten tot en met het overdragen van deze projecten aan de beheerorganisatie van SWZ. Daar waar nodig ondersteun je de projectmanager Vastgoed Ontwikkeling bij het leveren van technisch advies ten behoeve van haalbaarheidsstudies en het ontwerpproces en de voorbereidingen op het realisatieprocessen. Na het besluit tot realisatie ben jij in de lead voor de totstandkoming van onderhoudswerken, renovatie, of nieuwbouwprojecten tot en met oplevering.

In samenwerking met collega’s van de diverse afdelingen en samenwerkingspartners zorg je voor een gedegen projectvoorbereiding en realisatieplan. Hierbij hou je rekening met tijdsplanningen, kostenramingen, kwaliteit en interne en externe communicatie. Gedurende de uitvoeringsfase zie je erop toe dat de gemaakte kwalitatieve en kwantitatieve afspraken nagekomen worden, inclusief budgetbeheer, contractmanagement en (periodieke) projectrapportages. Bij afwijkingen, risico’s of onvoorziene omstandigheden handel je passend, daadkrachtig, doelgericht en adequaat, rekening houdende met het gemeenschappelijke en maatschappelijke belang.

Tijdens projecten verzorg je de communicatie intern én extern. Je communiceert tijdig, correct en volledig met je directe collega’s, samenwerkingspartners, bewoners, bewonersgroepen en andere in- en externe belangenhouders rondom het project.
Intern krijg je samen met de projectmanagers een rol in het doorontwikkelen van vernieuwende samenwerkingsvormen en bij het opzetten en optimaliseren van processen en procedures.

Wat ga je doen?

  • Je bent eindverantwoordelijk voor uitvoering van de projecten.
  • Je ondersteunt de projectmanager bij haalbaarheidsstudies, ontwikkel- en investeringsvoorstellen, ontwerp en voorbereidingen op het realisatieproces, inclusief prijsonderhandelingen en de contractvorming
  • Je concretiseert het programma van eisen, vraagspecificaties, tijdsplanningen, financiën, kwaliteit en communicatieplannen in- en extern. Je ziet ook toe op de naleving hiervan.
  • Je signaleert afwijkingen van de planningen, kwaliteit of begrotingen en neemt tijdig maatregelen.
  • Je onderhandelt met betrokken partijen over financiële gevolgen van o.a. meerwerk.
  • Je verzorgt een volledige, tijdige en correcte overdracht van het uiteindelijk gerealiseerde project aan de beheerorganisatie binnen SWZ.
  • Je denkt mee over het doorontwikkelen van vernieuwende samenwerkingsvormen.
  • Je denkt mee bij het optimaliseren van interne processen en procedures.

Wat vragen wij?

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau op het gebied van bijvoorbeeld installatietechniek, bouwkunde, vastgoedmanagement.
  • Je beschikt over enkele jaren relevante ervaring, bijvoorbeeld als projectleider, projectcoördinator, werkvoorbereider, calculator of uitvoerder.
  • Je hebt ervaring in het aansturen van projecten en beschikt over kennis van projectmanagement.
  • Jij kunt goed plannen en organiseren en overzicht houden.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring of affiniteit met vernieuwende vormen van samenwerken met marktpartijen, zoals ketensamenwerkingen of resultaat gericht samenwerken
  • Je kunt goed communiceren met onze samenwerkingspartners. Ook weet jij je collega’s goed te vinden en kun je goed samenwerken.
  • Verder ben je standvastig als het nodig is, werk je doelgericht en kun je goed onderhandelen.
  • Je staat open voor nieuwe ontwikkelingen in je werk.

Wij bieden

  • Je werkt in een betrokken, professioneel en dynamisch team met 11 collega’s op de afdeling Vastgoed.
  • Een zelfstandige en veelzijdige functie in een ambitieuze organisatie met veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.
  • De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Woondiensten, inschaling in schaal J (minimum €4.366,00 en maximum €5.897,00).
  • Een vakantietoeslag van 8% en daarnaast een eindejaarsuitkering van 2%.
  • Veel ruimte voor je eigen ontwikkeling en opleiding.
  • Veel aandacht voor de fitheid van onze mensen zoals stoelmassage, een pingpongtafel, fruit en interessante webinars met aandacht voor vitaliteit.
  • Een eigen buddy en inwerkprogramma tijdens je eerste maanden.
  • Een leasefiets regeling.
  • Een regeling voor thuiswerkfaciliteiten.
  • Een actieve personeelsvereniging die meerdere keren per jaar leuke activiteiten organiseert.
  • Elk jaar een personeelsdag en regelmatig een gezellige borrel met ruimte om je collega’s informeel te ontmoeten

Werken bij SWZ
Werken bij SWZ betekent dat je werkt bij een betrokken corporatie. SWZ staat midden in de Zwolse samenleving en weet wat er speelt bij onze huurders. We zijn een organisatie waar we denken en handelen vanuit de behoeften van onze huurders en woningzoekenden. Waar mensen zich thuis bij voelen, gehoord worden en begrip hebben voor de keuzes die wij maken. Waar we samen met onze huurders en maatschappelijke partners werken aan onze missie. 95 enthousiaste collega’s zetten zich hier dagelijks voor in. Als medewerker van SWZ kun jij het verschil maken voor onze huurders. Je gaat werken bij een klantgerichte, ondernemende organisatie met een open cultuur en een prettige werksfeer. SWZ biedt je de ruimte en de kansen om initiatief te nemen, creatief te zijn en je verder te ontwikkelen. Je werkt mee aan het doel van SWZ om inwoners van de gemeente Zwolle een passende woonplek te bieden in een aangename buurt.

Geïnteresseerd?
Siebert & Wassink verzorgt de werving- en selectieprocedure voor de projectmanager Vastgoed Realisatie. Reageren op deze functie kan uiterlijk tot 22 april 2024. De eerste gesprekken worden gevoerd door Tom Munster bij Siebert & Wassink of bij SWZ in Zwolle. Streven is om de procedure in mei af te ronden.

Let op: Van bovengenoemde wervingsproces kan afgeweken worden. Indien geïnteresseerden zich kandidaat stellen, zullen bij geschiktheid de gesprekken gevoerd worden en kan de procedure dus eerder afgerond worden.

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure.

Solliciteren
Solliciteer hier met een motivatie en een CV. Neem voor meer informatie contact op met Tom Munster van Siebert & Wassink:
t: 074 - 20 20 333
m: 06 – 430 307 99
e: munster@siebertwassink.nl
w: www.siebertwassink.nl

Verklaring omtrent Gedrag
SWZ neemt veiligheid en goed gedrag heel serieus. Om die reden vragen wij aan alle nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag.