Projectmanager Vastgoed Ontwikkeling (32-36 uur)

Functieprofiel
Als Projectmanager Vastgoed Ontwikkeling ben je de aanjager in het initiëren, ontwikkelen en realiseren van (vervangende) nieuwbouwprojecten, transformaties en verduurzamingsplannen. Binnen de functie ligt het zwaartepunt op de initiatief- en haalbaarheidsfase van vastgoedontwikkeling. Daar waar gewenst pak je een leidende rol, of ondersteun je bij acquisities, beoordeel je de kansen van potentiële projecten en voer je haalbaarheidsonderzoeken uit. Je schakelt met architecten, aannemers en werkvelddeskundigen en maakt vastgoedberekeningen. Ook betrek je je collega’s bij het verzamelen van relevante informatie voor de projecten. Je bent verantwoordelijk voor de verdere uitontwikkeling van het project. De selectie en het contracteren van de uitvoerende partijen behoort ook tot de taken van de projectmanager. Na goedkeuring van het ontwikkelvoorstel draag je een project over aan de Projectleider Vastgoed die vanaf dat moment verantwoordelijk wordt voor de uitvoering van het project. Als projectmanager blijf je eindverantwoordelijk voor het project en rapporteer je aan de manager Vastgoed. Intern krijg je een rol in het doorontwikkelen van vernieuwende samenwerkingsvormen en bij het opzetten en optimaliseren van processen en procedures. Je bent in staat zeer goede MT-voorstellen en beslisdocumenten te schrijven en ook kun jij deze voorstellen overtuigend presenteren in het MT en aan de directie.

Wat ga je doen?

  • Je vertaalt het vastgoedbeleid en initiatieven naar concrete vastgoedprojecten.
  • Je initieert, ontwikkelt en realiseert nieuwbouwprojecten, transformaties, renovaties, groot onderhoud en verduurzamingsplannen.
  • Je beoordeelt de kansen van potentiële projecten.
  • Je voert haalbaarheidsonderzoeken uit (of laat ze uitvoeren).
  • Je stemt binnen SWZ goed af met collega’s die relevant zijn voor het project. Je zorgt dat zij goed betrokken worden en geïnformeerd zijn en op tijd de juiste inbreng leveren.
  • Je stemt af met diverse externe partijen zoals: collega corporaties, projectontwikkelaars, Gemeente Zwolle, architecten, aannemers en werkvelddeskundigen.
  • Je stelt besluitnotities en fasedocumenten op om deze vervolgens op overtuigende wijze te presenteren in de groep vastgoedsturing en aan het MT en de directie.
  • Je bent de vraagbaak voor de projectleider Vastgoed tijdens de uitvoering van het project en ondersteunt en adviseert je collega bij onvoorziene omstandigheden.
  • Je doet de financiële controle van de uitgevoerde activiteiten.
  • Je zet je in voor de doorontwikkeling van vernieuwende samenwerkingsvormen en beleid.
  • Je denkt mee bij het opzetten en optimaliseren van interne processen en procedures.

Wat vragen wij?

  • Je hebt een relevante HBO/ WO opleiding.
  • Je hebt ruime ervaring als projectleider, projectontwikkelaar of vastgoedstrateeg.
  • Ervaring in en kennis van de corporatiesector is een pre.
  • Je hebt aantoonbare ervaring en affiniteit met vernieuwende vormen van samenwerken met marktpartijen, zoals ketensamenwerking en resultaatgericht samenwerken.
  • Je bent bekend met bouwgerelateerde samenwerkingsvormen en in staat een visie op de toekomst te ontwikkelen en deze actief over te dragen in jouw omgeving.
  • Je bent communicatief sterk en kunt op diverse niveaus (van bestuurlijke tot de aannemerij) verbindingen leggen. Je bent een uitstekende netwerker en in staat in Zwolle een relevant netwerk op te bouwen. Ook ben je een scherpe onderhandelaar.
  • Je beschikt ook over uitstekende schriftelijke communicatieve vaardigheden en kunt goede beleidsstukken schrijven.
  • Verder ben je in staat jouw bevlogenheid naar anderen over te brengen, kom je met vernieuwende ideeën en draag jij die uit naar je collega’s.
    Wat bieden wij?
  • Je werkt in een betrokken, professioneel en dynamisch team met 11 collega’s op de afdeling Vastgoed
  • Een zelfstandige en veelzijdige functie in een ambitieuze organisatie met veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
  • De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Woondiensten, inschaling in schaal K (minimum €4.804,00 en maximum €6.493,00).
  • Een vakantietoeslag van 8% en daarnaast een eindejaarsuitkering van 2%.
  • Veel ruimte voor je eigen ontwikkeling en opleiding.
  • Veel aandacht voor de fitheid van onze mensen zoals stoelmassage, een pingpongtafel, fruit en interessante webinars met aandacht voor vitaliteit.
  • Een eigen buddy en inwerkprogramma tijdens je eerste maanden.
  • Een leasefiets regeling.
  • Een regeling voor thuiswerkfaciliteiten.
  • Een actieve personeelsvereniging die meerdere keren per jaar leuke activiteiten organiseert.
  • Elk jaar een personeelsdag en regelmatig een gezellige borrel met ruimte om je collega’s informeel te ontmoeten.

Werken bij SWZ
Werken bij SWZ betekent dat je werkt bij een betrokken corporatie. SWZ staat midden in de Zwolse samenleving en weet wat er speelt bij onze huurders. We zijn een organisatie waar we denken en handelen vanuit de behoeften van onze huurders en woningzoekenden. Waar mensen zich thuis bij voelen, gehoord worden en begrip hebben voor de keuzes die wij maken. Waar we samen met onze huurders en maatschappelijke partners werken aan onze missie. 95 enthousiaste collega’s zetten zich hier dagelijks voor in. Als medewerker van SWZ kun jij het verschil maken voor onze huurders. Je gaat werken bij een klantgerichte, ondernemende organisatie met een open cultuur en een prettige werksfeer. SWZ biedt je de ruimte en de kansen om initiatief te nemen, creatief te zijn en je verder te ontwikkelen. Je werkt mee aan het doel van SWZ om inwoners van de gemeente Zwolle een passende woonplek te bieden in een aangename buurt.

Geïnteresseerd?
Siebert & Wassink verzorgt de werving- en selectieprocedure voor de Projectmanager Vastgoed Ontwikkeling. Reageren op deze functie kan uiterlijk tot 22 april 2024. De eerste gesprekken worden gevoerd door Tom Munster op het kantoor van Siebert & Wassink of bij SWZ in Zwolle. We streven er naar om de procedure in mei af te ronden.

Let op: Van bovengenoemde wervingsproces kan afgeweken worden. Indien geïnteresseerden zich kandidaat stellen, zullen bij geschiktheid de gesprekken gevoerd worden en kan de procedure dus eerder afgerond worden.

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure.

Solliciteren
Solliciteer hier met een motivatie en een cv. Neem voor meer informatie contact op met Tom Munster van Siebert & Wassink:
t: 053 – 480 35 50
m: 06 – 430 307 99
e: munster@siebertwassink.nl
w: www.siebertwassink.nl

Verklaring omtrent Gedrag
SWZ neemt veiligheid en goed gedrag heel serieus. Om die reden vragen wij aan alle nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag.