Voorlopige aanbieding

Als u een woning zoekt,  kunt u reageren op woningen die aangeboden worden op www.dewoningzoeker.nl. Als u kandidaat bent voor een woning, krijgt u een voorlopige aanbieding. U kunt dan een afspraak maken om de woning te bezichtigen.

Veel gevraagd over Voorlopige aanbieding

Ik zit in schuldhulpverlening. Kan ik wel reageren op woningen?

Algemeen

Ja. Uw inkomen of uitkering bepaalt op welke woningen u mag reageren. Het maakt niet uit dat u in de schuldhulpverlening zit. Kijk voor de precieze inkomensvoorwaarden op www.dewoningzoeker.nl.

Hoe hoor ik dat jullie mij een woning toewijzen?

Algemeen

Wij sturen u een e-mail. In de bijlage vindt u een uitnodiging voor de oplevering van de woning en de huurovereenkomst.

Wanneer kom ik in aanmerking voor de hardheidsclausule als er geen sprake van brand of onbewoonbare woning is?

Algemeen

De hardheidsclausule is een regeling waarmee u in bijzondere gevallen extra inschrijfduur krijgt om een woning via de Woningzoeker te vinden.

U komt in aanmerking als: 

  • U minimaal 3 maanden maximaal heeft gereageerd op de spoedmodule.
  • Er sprake is van dreigende dakloosheid van minderjarige kinderen.
  • De situatie buiten uw schuld ontstaan is.
  • De situatie in het postcodegebied van de Woningzoeker ontstaan is. En u minimaal 1 jaar ingeschreven staat bij een gemeente in het postcodegebied.
  • U een zelfstandige woning achterlaat.
  • U de Nederlandse nationaliteit of een verblijfstitel heeft.
  • U een goede verhuurdersverklaring (sociaal) kunt laten zien.
  • Alleen bij echtscheiding: als duidelijkheid is wie er in de echtelijke woning blijft wonen.

Voldoet u aan alle voorwaarden? Bel dan met ons om uw situatie te bespreken. 

Ik heb een vraag over de Woningzoeker. Bij wie moet ik zijn?

Algemeen

Veel antwoorden vindt u op www.dewoningzoeker.nl. Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem dan contact op met ons, of een van de andere woningcorporaties. Wij zijn bereikbaar via (038) 468 01 23.

Ik heb de inschrijf- of verlengingskosten van de Woningzoeker niet op tijd betaald. Nu ben ik uitgeschreven. Kan ik dit nog herstellen?

Algemeen

Als u de inschrijfkosten niet op tijd betaalt, moet u zich opnieuw inschrijven.

Als u de verlengingskosten niet op tijd betaalt, kunt u uw inschrijving binnen 2 maanden zelf herstellen. Dit kan via www.dewoningzoeker.nl. Let op: als u dit doet, moet u diezelfde dag vóór 22.00 uur alsnog de verlengingskosten betalen. Anders wordt u weer uitgeschreven.

Lukt het niet om uw inschrijving te herstellen, bel ons dan via (038) 468 01 23. Een van de aangesloten woningcorporaties mag uw inschrijving tot maximaal 3 maanden na uitschrijven herstellen.