Mijn SWZ

Veel gevraagd over Mijn SWZ

Waarom heb ik een activatiecode gekregen?

Sinds kort kunt u op de site van SWZ nog meer zaken zelf regelen. Denk aan het wijzigen van persoonlijke gegevens. Omdat het hier om persoonlijke informatie gaat, krijgt iedereen een eigen account bij Mijn SWZ. Om hier gebruik van te kunnen maken, moet u uw account activeren. Daarvoor heeft u de activatiecode gekregen. U kunt een eigen wachtwoord instellen als u uw account hebt geactiveerd.

Tot wanneer kan ik mijn account bij Mijn SWZ activeren?

Hier is geen einddatum voor. Als u geen huurder meer bent van SWZ heeft u ook geen account meer bij Mijn SWZ.

Ben ik verplicht om mijn account bij Mijn SWZ te activeren?

Nee, dit is niet verplicht. U kunt ook zonder account uw zaken met SWZ blijven regelen zoals u gewend bent. Dit kan via www.swz.nl of per telefoon via (038) 468 01 23.

Wat moet ik doen als ik mijn activeringscode voor Mijn SWZ kwijt ben?

U kunt contact opnemen via ons algemene nummer (038) 468 01 23. U krijgt dan een e-mail met een nieuwe activeringscode.

Ik heb een ander e-mailadres gekregen dan bij jullie bekend is. Kan ik nu mijn account bij Mijn SWZ wel activeren?

Nee. Wij moeten eerst uw e-mailadres in ons systeem wijzigen. Geef uw nieuwe e-mailadres aan ons door via . Vul bij e-mailadres uw oude e-mailadres in. Vul bij opmerking uw nieuwe e-mailadres in. Wij passen uw e-mailadres aan en sturen u een nieuwe mail met een activeringscode.

Waar is Mijn SWZ goed voor?

U kunt in Mijn SWZ zaken makkelijk en snel regelen op elk moment dat u wilt. Bijvoorbeeld het wijzigen van uw e-mailadres of telefoonnummer. Ook kunt u zien welke gegevens bij ons bekend zijn.

Kan ik nog wel bellen of langskomen nu Mijn SWZ er is? Of moet alles nu digitaal?

Natuurlijk kunt u ons nog steeds bellen of op afspraak langskomen op ons kantoor. De medewerkers van onze Klantenservice kunnen u met veel zaken helpen.

Ik ben niet zo handig met computers. Kan ik geholpen worden met het activeren van mijn account bij Mijn SWZ?

Kijkt u eerst in uw eigen omgeving of er iemand is die u kan helpen. Is er niemand die u kan helpen, neem dan gerust contact met ons op. Dan helpen wij u.

Wie kunnen er allemaal in Mijn SWZ kijken?

Iedereen die uw inlognaam en wachtwoord heeft, kan inloggen en meekijken. Bedenk daarom goed aan wie u die gegevens geeft. Onze eigen medewerkers kunnen ook met u meekijken. Zij zien niet meer informatie dan zij nu al kunnen zien.

Kunnen mijn partner en ik allebei in het account van Mijn SWZ?

Per woonadres krijgt u 1 account. Als u allebei de inloggegevens hebt, dan kunt u allebei in uw account.

Waarom is Mijn SWZ er nu?

Het wordt voor u nog makkelijker om sommige zaken te regelen. Dit kan ook buiten kantoortijden. De informatie komt direct bij ons terecht en wordt snel verwerkt in ons systeem.

Kan ik bij jullie op kantoor komen om in te loggen in Mijn SWZ?

Dat kan. U kunt bij ons op kantoor op afspraak langskomen om in te loggen.  Wij adviseren u om naar een openbare computer gaan, bijvoorbeeld in de bibliotheek.

Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens in Mijn SWZ?

U kunt uw e-mailadres en telefoonnummer wijzigen via Mijn SWZ. Dit doet u in het blokje 'mijn gegevens'. Wilt u andere gegevens wijzigen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of telefonisch via (038) 468 01 23.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord voor Mijn SWZ?

Om uw wachtwoord te wijzigen, moet u eerst inloggen in Mijn SWZ. Nadat u bent ingelogd gaat u naar 'persoonlijke gegevens' en klikt u op 'wachtwoord wijzigen'. U kunt nu een nieuw wachtwoord kiezen.

Ik heb mij aangemeld voor Mijn SWZ. Sturen jullie mij nu geen post meer?

Wij sturen u nog steeds post per mail of gewone postbezorging, ook als u een account heeft bij Mijn SWZ.

Ik heb geen activatiecode ontvangen en wil mij aanmelden voor Mijn SWZ. Wat moet ik doen?

Kijk eerst of onze mail met uw persoonlijk activatiecode in uw spambox terecht is gekomen. Is dit niet het geval, dan kunt u ons bellen via (038) 468 01 23. Wij zorgen dat u alsnog een activatiecode krijgt.

Het activeren van Mijn SWZ lukt niet, omdat mijn parkeerplaats/garage geen postcode heeft. Wat moet ik doen?

Huurt u geen woning, maar wel een garage of parkeerplaats? Gebruik dan de postcode van uw postadres om uw account te activeren.

Ik heb mij aangemeld voor Mijn SWZ, maar ontvang geen mail om mijn activatie te bevestigen. Wat moet ik doen?

Controleer of de mail in uw spambox terecht is gekomen. Is dit niet het geval, dan kunt u ons bellen via (038) 468 01 23.

Hoe activeer ik mijn account voor Mijn SWZ?

1.    Ga naar de pagina Mijn SWZ.

2.    Uw gebruikersnaam is uw e-mailadres.
Let op: u kunt zich alleen aanmelden met een e-mailadres dat bij SWZ bekend is. Is uw e-mailadres veranderd, neem dan eerst telefonisch contact op via (038) 468 01 23 om dit door te geven.

3.    Herhaal het e-mailadres.

4.    Vul uw persoonlijke activatiecode in. Deze staat in het rood in de mail of brief die u van ons heeft ontvangen.
Let op: de activatiecode is hoofdlettergevoelig. Controleer goed of u de code juist heeft ingevuld.

5.    Kies een wachtwoord.

6.    U krijgt een e-mail waarmee u uw aanmelding kunt bevestigen. Open de e-mail en klik op de link. Volg de stappen.

U bent nu ingelogd op uw persoonlijke account. 

Ik heb geen e-mailadres. Kan ik nu wel gebruikmaken van Mijn SWZ?

Zonder e-mailadres is het niet mogelijk om Mijn SWZ te gebruiken.

Mijn e-mailadres is niet bij SWZ bekend. Kan ik Mijn SWZ wel activeren?

Nee, dat kan niet. Geef uw e-mailadres aan ons door via (038) 468 01 23. Wij kunnen u dan een activatiecode sturen. Hiermee kunt u Mijn SWZ activeren.

Waarom heb ik geen brief of e-mail gekregen over Mijn SWZ?

Als u onder bewind staat dan heeft u geen brief of e-mail gekregen. Uw bewindvoerder regelt uw zaken voor u met ons. Staat u niet onder bewind en heeft u geen brief of e-mail gekregen? Neemt u dan contact met ons op via (038) 468 01 23.