Mijn SWZ

Veel gevraagd over Mijn SWZ

Ben ik verplicht om mijn account bij Mijn SWZ te activeren?

Algemeen

Nee, dit is niet verplicht. U kunt ook zonder account uw zaken met ons regelen. Dit kan via www.swz.nl of per telefoon via (038) 468 01 23.

Tot wanneer kan ik mijn account bij Mijn SWZ activeren?

Algemeen

Hier is geen einddatum voor. Als u geen huurder meer van ons bent, heeft u ook geen account meer bij Mijn SWZ.

Waarom heb ik een activatiecode gekregen?

Algemeen

Op onze site kunt u veel zaken zelf regelen. Denk aan het wijzigen van persoonlijke gegevens. Omdat het hier om persoonlijke informatie gaat, krijgt iedereen een eigen account bij Mijn SWZ. Om hier gebruik van te kunnen maken, moet u uw account activeren. Daarvoor heeft u de activatiecode gekregen.

Hoe activeer ik mijn account voor Mijn SWZ?

Algemeen

1.    Ga naar de pagina Mijn SWZ.

2.    Uw gebruikersnaam is uw e-mailadres.
Let op: u kunt zich alleen aanmelden met een e-mailadres dat bij ons bekend is. Is uw e-mailadres veranderd, neem dan eerst contact op via (038) 468 01 23 om dit door te geven.

3.    Herhaal het e-mailadres.

4.    Vul uw persoonlijke activatiecode in. Deze staat in het rood in de mail of brief die u van ons heeft ontvangen.
Let op: de activatiecode is hoofdlettergevoelig. Controleer goed of u de code goed heeft ingevuld.

5.    Kies een wachtwoord.

6.    U krijgt een e-mail waarmee u uw aanmelding kunt bevestigen. Open de e-mail en klik op de link. Volg de stappen.

U bent nu ingelogd op uw persoonlijke account. 

Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens in Mijn SWZ?

Algemeen

U kunt uw e-mailadres en telefoonnummer wijzigen via Mijn SWZ. Dit doet u in het blokje 'mijn gegevens'. Wilt u andere gegevens wijzigen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of telefonisch via (038) 468 01 23.

Ik heb een ander e-mailadres gekregen dan bij jullie bekend is. Kan ik nu mijn account bij Mijn SWZ wel activeren?

Algemeen

Nee. Wij moeten eerst uw e-mailadres in ons systeem wijzigen. Geef uw nieuwe e-mailadres aan ons door via . Vul bij e-mailadres uw oude e-mailadres in. Vul bij opmerking uw nieuwe e-mailadres in. Wij passen uw e-mailadres aan en sturen u een nieuwe mail met een activeringscode.

Waarom heb ik geen brief of e-mail gekregen over Mijn SWZ?

Algemeen

Als u onder bewind staat dan heeft u geen brief of e-mail gekregen. Uw bewindvoerder regelt uw zaken met ons. Staat u niet onder bewind en heeft u geen brief of e-mail gekregen? Neemt u dan contact met ons op via (038) 468 01 23.

Waar is Mijn SWZ goed voor?

Algemeen

U kunt in Mijn SWZ zaken makkelijk en snel regelen op elk moment dat u wilt. Bijvoorbeeld het wijzigen van uw e-mailadres of telefoonnummer. Ook kunt u zien welke gegevens bij ons bekend zijn.

Ik heb geen e-mailadres. Kan ik nu wel gebruikmaken van Mijn SWZ?

Algemeen

Zonder e-mailadres is het niet mogelijk om Mijn SWZ te gebruiken.

Ik ben niet zo handig met computers. Kan ik geholpen worden met het activeren van mijn account bij Mijn SWZ?

Algemeen

Kijk eerst in uw eigen omgeving of er iemand is die u kan helpen. Is er niemand die u kan helpen, neem dan gerust contact met ons op. Dan helpen wij u.

Ik heb geen activatiecode ontvangen en wil mij aanmelden voor Mijn SWZ. Wat moet ik doen?

Algemeen

Kijk eerst of onze mail met uw persoonlijk activatiecode in uw spambox zit. Is dit niet zo, dan kunt u ons bellen via (038) 468 01 23. Wij zorgen ervoor dat u alsnog een activatiecode krijgt.

Het activeren van Mijn SWZ lukt niet, omdat mijn parkeerplaats/garage geen postcode heeft. Wat moet ik doen?

Algemeen

Huurt u geen woning, maar wel een garage of parkeerplaats? Gebruik dan de postcode van uw postadres om uw account te activeren.

Wie kunnen er allemaal in Mijn SWZ kijken?

Algemeen

Iedereen die uw inlognaam en wachtwoord heeft, kan inloggen en meekijken. Bedenk daarom goed aan wie u die gegevens geeft. Onze eigen medewerkers kunnen ook met u meekijken. Dat is handig als zij u willen helpen.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord voor Mijn SWZ?

Algemeen

Om uw wachtwoord te wijzigen, volgt u de volgende stappen:

  • Log in bij Mijn SWZ
  • Ga naar 'persoonlijke gegevens'
  • Klik op 'wachtwoord wijzigen'

U kunt nu een nieuw wachtwoord kiezen.

Kan ik bij jullie op kantoor komen om in te loggen in Mijn SWZ?

Algemeen

Dat kan. Maakt u eerst even een afspraak? U kunt ook naar een openbare computer gaan, bijvoorbeeld in de bibliotheek.

Mijn e-mailadres is niet bij SWZ bekend. Kan ik Mijn SWZ wel activeren?

Algemeen

Nee, dat lukt dan niet. Geef uw e-mailadres aan ons door via (038) 468 01 23. Wij kunnen u dan een activatiecode sturen. Hiermee kunt u Mijn SWZ activeren.

Ik heb mij aangemeld voor Mijn SWZ, maar ontvang geen mail om mijn activatie te bevestigen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Controleer of de mail in uw spambox zit. Is dit niet zo, dan kunt u ons bellen via (038) 468 01 23. Wij helpen u dan verder.

Kan ik nog wel bellen of langskomen nu Mijn SWZ er is? Of moet alles nu digitaal?

Algemeen

Natuurlijk kunt u ons nog steeds bellen of langskomen op ons kantoor. De medewerkers van onze Klantenservice kunnen u met veel zaken helpen.

Waarom is Mijn SWZ er nu?

Algemeen

Het wordt voor u nog makkelijker om sommige zaken te regelen. Dit kan ook buiten kantoortijden. De informatie komt direct bij ons terecht en wordt snel verwerkt in ons systeem.

Wat moet ik doen als ik mijn activeringscode voor Mijn SWZ kwijt ben?

Algemeen

Neem contact met ons op via (038) 468 01 23. U krijgt dan een e-mail met een nieuwe activeringscode.

Kunnen mijn partner en ik allebei in het account van Mijn SWZ?

Algemeen

Per woonadres krijgt u 1 account. Als u allebei de inloggegevens hebt, dan kunt u allebei in uw account.

Ik heb mij aangemeld voor Mijn SWZ. Sturen jullie mij nu geen post meer?

Algemeen

Wij blijven post per mail of gewone post sturen als u een account heeft bij Mijn SWZ.

Hoe veilig zijn mijn persoonlijke gegevens bij jullie?

Algemeen

Wij doen onze uiterste best om zo zorgvuldig mogelijk met uw persoonsgegevens om te gaan. Daarvoor hebben wij een privacybeleid opgesteld. 

In ons privacybeleid leggen wij uit welke maatregelen wij hebben genomen om de veiligheid van uw persoonsgegevens te waarborgen.

Wij stellen hoge eisen aan de beveiliging van onze systemen om hackers en malware buiten de deur te houden. Ook zijn er regelmatig trainingen voor de medewerkers. Ondanks deze maatregelen kunnen wij geen 100% garantie geven dat een hack bij ons niet zal voorkomen.

Jullie zijn de leverancier van elektra in mijn woning. Krijg ik € 190 korting op mijn energierekening?

Algemeen

Nee, u krijgt geen korting. Dit komt omdat u geen eigen contract heeft bij een energieleverancier.

Wij hebben als SWZ een energiecontract voor uw hele complex. Dit betekent dat u met alle appartementen op een grootverbruik aansluiting voor elektriciteit bent aangesloten. De korting is alleen voor huishoudens met een kleinverbruik aansluiting. Lees meer over de voorwaarden op de website van de Rijksoverheid.