Klacht indienen bij de Klachtenadviescommissie

Bent u niet tevreden met hoe uw klacht is afgehandeld door SWZ? Dan kunt u met uw klacht naar de Klachtenadviescommissie. Probeer uw klacht zo duidelijk mogelijk te omschrijven.

Adres

Om uw klacht goed te kunnen behandelen en goed advies te kunnen geven, is het nodig dat de Klachtenadviescommissie uw persoonsgegevens verwerkt. Het gaat om de persoonsgegevens die u zelf deelt met de Klachtenadviescommissie en om de persoonsgegevens die opgenomen zijn in de reactie van SWZ op uw klacht. De Klachtenadviescommissie kan u en SWZ om aanvullende gegevens vragen. De persoonsgegevens worden door de Klachtenadviescommissie verwerkt met als doel uw klacht goed te kunnen behandelen en hierover een goed advies te kunnen geven. Er wordt zorgvuldig met uw persoonsgegevens omgegaan, met in acht neming van de wettelijke regels voor de bescherming van persoonsgegevens. De Klachtenadviescommissie bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk.

Gerelateerde vragen

Wanneer dien ik een klacht in bij de Klachtenadviescommissie?

Algemeen

Voordat u een klacht indient bij de Klachtenadviescommissie, vragen wij u eerst contact met ons op te nemen.

Wij zoeken graag met u naar een oplossing. Geef uw klacht door via het formulier klacht indienen

Komen we er samen niet uit? Dan kunt u een klacht indienden bij de onafhankelijke Klachtenadviescommissie. Lees meer op de pagina Klachtenadviescommissie.

Meer over dit onderwerp

Bent u tevreden en wilt u ons dat laten weten?

Algemeen

Wij horen dit natuurlijk graag. U kunt dit hier aan ons doorgeven.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een klacht over jullie. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem dan contact met ons op. Wij horen graag waar u niet tevreden over bent. We kijken dan of we er samen uit kunnen komen. 

Direct melden? Vul dan het formulier klacht indienen in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op om uw klacht te bespreken.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een klacht ingediend bij de Klachtenadviescommissie. Hoe gaat het nu verder?

Algemeen

De klachtenadviescommissie neemt uw klacht in behandeling. Als het tot een hoorzitting komt, dan past de commissie 'hoor en wederhoor' toe.

Binnen 3 weken na de hoorzitting brengt de commissie advies uit aan de directie van SWZ.

Binnen 1 maand neemt de directie een beslissing. In de regel wordt het advies van de commissie door de directie overgenomen. Als er een zwaarwegende reden is, kan de directie van het advies afwijken.

Meer over dit onderwerp

Ik ben niet tevreden over het advies van de Klachtenadviescommissie. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt uw klacht voorleggen aan de Huurcommissie. 

Vindt u dat uw klacht niet goed is behandeld door de Klachtenadviescommissie en de beginselen van de Governancecode Woningcorporaties 2020 zijn geschonden?

U kunt een klacht indienen bij de Commissie Governancecode Woningcorporaties. Dit kan per e-mail naar commissiegovernancecode@aedes.nl. Deze commissie toetst of de beginselen van de Governancecode zijn nageleefd. Zij behandelt nooit de inhoud van de klacht zelf.

Meer over dit onderwerp